Zeměplocha

PŘEHLED POSTAV K VÝBĚRU

V letošní celoroční hře se ocitneme ve fantastickém světě Zeměplochy, o kterém jste možná slyšeli, možná ne. To ale v průběhu roku změníme a Vy budete o Ploše vědět něco víc. Níže je výčet šesti postav. Jednu z nich si vyberte a výběr nesdílejte s nikým z oddílu. Pouze s rodiči, při poradě s výběrem postavy a také s prosbou o pomoc s výrobou kostýmu. Na začátku je kostým jednoduchý, ale s každou další úrovní se bude zdokonalovat. Vyberte si postavu, která Vám bude blízká, se kterou nebudete mít problém se zžít. Každá z nich má výhody i nevýhody, které jsme se snažili naznačit v popisu. Těšíme se na Vaše kostýmy a volby postav.

Přednosti : síla, zručnost

Zápory : výška

Kostým : vousy

trpaslík

Trpaslíci jsou na Zeměploše velmi rozšíření. Nejvíce jich samozřejmě najdeme v horách okolo Středu, kde po tisíciletí vykonávají svoji nejoblíbenější činnost - dolování zlata, drahých kamenů, kovů, uhlí a tuku, ale s postupem doby se adaptují i na život ve městě, kde je jim výhodou jejich veliká manuální zručnost.

I když nejsou fyzicky příliš vysocí, tak mají nesmírnou sílu a nečekanou obratnost. Při neopatrné narážce na jejich vzrůst (třeba když si omylem v trpasličí hospodě objednáte "malé pívo") se dokáží v mžiku rozzuřit a už se nikdy nedozvíte, jak se zničehonic v rukou trpaslíka objevila obrovská dvoubřitá sekera. Pravda, někdy vám hned neuseknou hlavu, ale nohy v kolenou, aby jste pocítili jaké je to být "malý".

U trpaslíků nosí vousy i ženy, takže se jen těžko rozezná jejich pohlaví. A co více, nepoznají to ani oni, takže fáze namlouvání je u nich velmi složitým rituálem.

Nejoblíbenějším trpasličím jídlem jsou krysy na špejli a Trpasličí chleba, nejoblíbenější písní je pak jejich hymna Zlato, zlato, zlato...

Velmi netradičním trpaslíkem je pak Casanovlez, holobradý "druhý největší milovník Zeměplochy".

Odvěkými nepřáteli trpaslíků jsou Trollové.

Přednosti : síla, odolnost

Zápory : nemotornost

Kostým : oblek z pytle

TROL

V širokém pásu hor okolo Středu, v krajinách tvrdých a nehostinných, s častým mrazivým počasím, vyvinula se na Zeměploše rasa Trollů. Trollové nejsou z masa a z kostí, ale z kamene - nejčastěji z druhu křemence - zuby pak mají z diamantů. Oproti pověrám lidi nežerou, jen je pokoušou a měkké tkáně vždycky vyplivnou. Trollí potravou jsou totiž kameny a získáte si je třeba pozváním na kvalitní živec a doušek vřelé lávy.

Říká se o nich že jsou hloupí, ale takoví jsou pouze v nížinách, kde se jim příliš přehřívá jejich křemíkový mozek. Ve svých domovských horách jsou to naopak velmi inteligentní stvoření, která však žijí převážně v noci - přes den spí a snadno si je můžete splést s velkým balvanem.

Trollové jsou obrovští a mají neuvěřitelnou sílu, ve městech je proto najdete všude tam, kde se toho dá využít - jako pomocní dělníci či vyhazovači. Jen někteří z nich, jako třeba trollí podnikatel Křída, desátník Městské hlídky Navážka, hudebník Perm M. Skalice či filmoví herci Rambonit a Morry to někam dotáhli.

Pokud chcete trolla uctivě pozdravit, tak mu v žádném případě nepodávejte ruku (je to velmi neslušné), ale naopak, praštěte ho co největším kyjem přes hlavu.

Úhlavními nepřáteli trolů jsou trpaslíci, se kterými vedli v průběhu staletí již několik válek.

Přednosti : vědomosti

Zápory : fyzička

Kostým : tmavé roucho

Mág

Většina mágů studuje na Neviditelné Univerzitě, i když je známo, že existují i jiné koleje, například slibně rozvíjející se Prašnekova univerzita v Pseudopolisu. Starší mágové mají sklony tloustnout, nebo přinejmenším nabrat nějaké to důstojné kilo.

Mágové málokdy provedou něco magického, s vyjímkou nějaké drobné ekvilibristiky, malé levitace nebo potřebné minikoule k zapálení dýmky.

Magie má svou barvu, je jí osmá barva duhy, oktarína. Bývá vidět za krajopádem a všude tam, kde se uvolní větší množství magie.

Mágové jsou také logickými nosiči pokroku, z jejich vynálezů můžeme jmenovat suši-pizzu, ústřední topení a nesmíme zapomenout na HEX. Opravdu živý počítač s umělou inteligencí. Státi se lepším a větším mágem lze po zádech a přes mrtvoly nadřízených mágů.

V hloubi NU se nachází Oktávo, magická kniha nesmírné síly a také knihovník, který při magické nehodě přestal býti člověkem a připomíná spíše opa. Nicméně je toto označení háklivý, raději ho oslovujte knihovníku.

Přednosti : bylinky, hlavologie

Zápory : rychlost

Kostým : tmavé barvy

Čarodějka

Hlavním posláním čarodějek, které jsou najčastěji viděny v Lancre, je být porodními bábičkami, sestrami, přírodními léčitelkami. Umí provádět kouzla, která se rychle mění v iluzi, mam nebo hlavologii Bábi Zlopočasné.

Je také pravidlem, že jsou obávané a zároveň uctívané. Jejich obydlí bývá plné bylin a koček.

Každá čarodějka pochopitelně ovládá létání na koštěti a udržuje běžné obyvatelstvo v nevědomosti, jak doopravdy některé věci fungují.


Přednosti : obratný, čich, zrak

Zápory : strach z úplňku, chůze po čtyrech

Kostým : rozervané hadry

Vlkodlak

Vlkodlaci jsou lidé, kteří víceméně nedobrovolně mění svoji podobu ve vlky. Pocházejí převážně z Überwaldu, kde dodnes žije několik velkých vlkodlačích klanů. Většina z nich není lidem nebezpečná, protože v lidské podobě se chovají jako lidé a ve vlčí jako vlci, ale najdou se mezi nimi i velmi nebezpeční jedinci s maniakálními sklony, díky nimž získala rasa vlkodlaků svoji velmi špatnou pověst. Vlkodlaci sice prakticky patří mezi nemrtvé, ale lze je zabít stříbrnou kulkou nebo ohněm.

S končícím stoletím Ovocného netopýra se však i oni začínají začleňovat do civilizace, příkladem budiž Angua von Überwald, která dokonce vstoupila do řad ankh-morporské Hlídky. Netají se tím, že je vegetariánka.

Opačným a velmi ojedinělým extrémem vlkodlaka je lidodlak Lupine, který je vlkem jenž se v čase úplňku mění v člověka.


Přednosti : aktivní v noci

Zápory : nedostupná místa, česnek

Kostým : plášť nebo frak s vysokým límcem

UPÍR

Upíři jsou od přírody zlá a podlá rasa. S jejich stravovacími návyky, které je nutí pít lidskou krev to ani jinak není možné. Jsou natolik otravní a vlezlí, že vám doslova a do písmene jdou po krku. Na Zeměploše žijí převážně v oblast Überwaldu, kde je radno z velké dálky se vyhnout jejich hradům.

Samozřejmě, odpuzuje je česnek, nesnáší denní světlo a svaté symboly, zabít je lze přiostřeným dubovým kolíkem zaraženým přímo do srdce, ale vždy je tu ještě velké riziko reinkarnace, ke které jim stačí pouhá kapka lidské krve ukápnutá na jejich prach.

Poznáte je podle obvzláště dlouhých a ostrých špičáků, mrtvolně bledé pokožky, a také podle toho, že jejich odraz není vidět v zrcadle.

Co je jasné, je potřeba začlenit se do společnosti, nepít krev a nechávat vyniknout přirozenému talentu v medicínu.